Rasai kecantikan bersama produk Mary Kay yang dapat membantu menghasilkan kulit muka yang lebih licin, lembut, tegang tanpa pengelupasan. Sekiranya anda ingin mencuba produk Mary Kay, sila hubungi saya (Ayza) di talian 011-59635408 atau email : azaflower@yahoo.com . Rasailah sendiri kehebatan produk Mary Kay...

10 June 2011

Wajah berseri bebas dari kotoran

Cantik semula jadi memerlukan kulit wajah yang sihat dan bebas dari kotoran. Berikut adalah tip membersihkan wajah sebagai panduan : 
i) perlu diingatkan  jangan sesekali mencuci wajah dengan menggunakan air panas kerana ia akan mengeringkan kulit muka kita. Air sejuk pula akan menyukarkan solekan dibersihkan. 
ii) Jangan gosok kulit muka terlalu kuat. Gosoklah muka dengan gerakan ke atas agar kotoran dan sisa solekan dapat dibersihkan dengan sempurna.
iii) Gunalah 'Makeup Remover' untuk menanggalkan solekan dibahagian bibir dan mata, jangan sesekali menggunakan minyak bayi atau minyak zaitun kerna ia akan menambahkan lagi minyak pada permukaan tersebut.
iv) Gunalah masker yang sesuai seperti masker dari set Botanical F1 /F2 atau F3 ( mengikut jenis kulit anda) seminggu 2-3 kali untuk menghalus dan melembutkan kulit wajah. 

No comments:

Post a Comment

Beauty With Mary Kay © . Designed by www.ayzzabeauty.blogspot.com/