Rasai kecantikan bersama produk Mary Kay yang dapat membantu menghasilkan kulit muka yang lebih licin, lembut, tegang tanpa pengelupasan. Sekiranya anda ingin mencuba produk Mary Kay, sila hubungi saya (Ayza) di talian 011-59635408 atau email : azaflower@yahoo.com . Rasailah sendiri kehebatan produk Mary Kay...

05 April 2015

Mengenalpasti Jenis kulit anda..



Mengenalpasti Jenis Kulit 


Sebagai pelanggan anda yang lebih tahu jenis kulit anda sendiri, ini kerana kita sering mendapati bahawa jenis kulit sesorang sering berbeza antara satu dgn yg lain , kerana selepas anda membaca artikel ini anda akan lebih memahami dan akan dapat mengetahui jenis kulit wajah anda sendiri. Saya akan berikan sedikit panduan asas untuk mengetahui jenis kulit. Pada umumnya jenis kulit di kategorikan dalam 5 jenis.


1.Jenis Kulit Normal 
Sangat beruntung bagi pemilik jenis kulit normal hanya memerlukan sedikit perhatian untuk menjaga , wajah yang mempunyai jenis kulit ini. kulit wajahnya tidak akan kelihatan berminyak dan juga kering , dan mudah sekali untuk mengetahui cara apakah kulit anda termasuk kulit wajah yg normal ? cara yg simple untuk membuktikan pagi hari setelah anda bangun tidur ambil lah sehelai kertas minyak lalu usapkan pada wajah anda, apabila kertas minyak tersebut kelihatan kering dan tidak terik anda di dalam kategori jenis kulit normal. Tetapi awas mungkin anda juga terdiri daripada jenis kulit kering.

produk mary kay

2. Jenis Kulit Berminyak 

Khusus jenis kulit berminyak anda perlu memberikan rawatan dan perhatian yg lebih, minyak di wajah anda boleh menyebabkan pori-pori tersumbat, sehingga mudah sekali untuk menimbulkan jerawat, dan kerana itu seseorang yg memilki kadar minyak yg berlebihan perlu rajin membersihkan wajahnya.  Untuk mengetahuinya kulit jenis berminyak, berhadapan dengan cermin lalu lihatlah apakah kawasan wajah anda nampak berkilat dan berminyak, lalu anda boleh buktikan dengan mengambil sehelai kertas minyak lalu tempelkan pada bahagian seluruh wajah, dan lakukan lagi pada satu jam kemudian. Apabila kertas minyak tersebut menghasilkan endapan minyak yg banyak ertinya bahawa jenis kulit anda memiliki kadar minyak yang tinggi. Anda juga harus dapat membezakan minyak dari wajah yg dihasilkan oleh hormon kulit atau minyak tersebut yg dihasilkan dari produk pelembab wajah yg anda gunakan . Dan mungkin juga peluh. Anda perlu tahu untuk membezakannya.


produk mary kay



3. Jenis Kulit Kering 

Kulit kering disebabkan oleh tidak cukupnya minyak yang dihasilkan oleh kelenjar minyak dan juga ada beberapa faktor yg membuat kulit wajah menjadi kering salah satunya adalah pendedahan cahaya matahari rutin gaya hidup memainkan peranan besar dalam menyebabkan kulit menjadi semakin kering . Satu kelebihan sekiranya anda berkulit jenis kering , biasanya wajah tidak mudah tumbuhi oleh jerawat . Tetapi senang di tumbuhi jeragat. Jerawat boleh di rawat, tetapi masih belum ada cara yang boleh merawat jeragat di dunia ini melainkan memudarkannya sahaja, dan pilihlah produk atau cara yang selamat.

produk mary kay

4.Jenis Kulit Sensitif 
Untuk jenis kulit sensitive memerlukan perhatian yang lebih, kerana kulit sensitive mudah sekali bermasalah hanya kerana debu , kotoran dan matahari kulit boleh timbul masalah seperti gatal gatal dan kemerahan pada kulit. Pemilihan produk yg lembut dan juga ringan akan lebih baik digunakan untuk jenis kulit sensitive .


produk mary kay


5. Jenis Kulit Kombinasi
Jenis kulit ini merupakan gabungan antara dua jenis kulit biasanya merupakan gabungan antara kulit berminyak dan juga kulit kering. dan pada umumnya jenis kulit kombinasi banyak dimiliki oleh banyak orang. Sekiranya anda memilki jenis kulit kombinasi , kulit wajah anda di bahagian pipi kering , namun di bahagian dahi dan hidung berminyak.


oily free hydrating gel mary kay,  liquid foundation marykay, gel mask, botanical skincare, timewise,regena skincare mary kay, serum c mary kay, regena day treatment, regena night treatment, regena intensive serum  cc cream, soothing eye gel, makeu finishing spray, mary kay,  liptstik mary kay, foundation primer,  eye color mary kay, eye brow definer, marcara mary kay, mineral powder mary kay,Lemon Parfait Pedicure Collection, translucent loose powder, soothing eye gel lip mask, lip balm,hydrating  lotion, loofah body cleanser,makeup remover mary kay,acne mary kay , melacep skincare mary kay,skinvigorate cleansing brush,   oil free hydrating gel, gel mask, set jerawat mary kay, melacep pluss ultimate serum, peach satin hand pampering set, testimoni produk mary kay, sheer mineral pressed powder, beauty consultant mary kay, kerjaya di mary kay, business mary kay, botanical effect formula 1 untuk kulit kering,  botanical efferct formula 2 untuk kulit normal, botanical effect formula 3 untuk kulit berminyak, bengkel kecantikan percuma,mARY KAY Timewise Body Smooth Cellulite gel Cream

Jika anda masih belum mempunyai produk yang di yakini selamat. Anda boleh hubungi saya, Ayzza Perunding Kecantikan Mary kay. Saya akan membantu anda untuk memilih produk yang sesuai dan menjaga kulit anda agar kelihatan cantik, sihat dan berseri.

call me for free consultation..:) 
Ayzza Alyas (Beauty Consultant Mary Kay)
019-4582016 (SMS/Whatsapp/WeChat)
FB Page : Ayzza Mary Kay Beauty Consultant

No comments:

Post a Comment

Beauty With Mary Kay © . Designed by www.ayzzabeauty.blogspot.com/