Rasai kecantikan bersama produk Mary Kay yang dapat membantu menghasilkan kulit muka yang lebih licin, lembut, tegang tanpa pengelupasan. Sekiranya anda ingin mencuba produk Mary Kay, sila hubungi saya (Ayza) di talian 011-59635408 atau email : azaflower@yahoo.com . Rasailah sendiri kehebatan produk Mary Kay...

21 July 2013

Basic makeup : HOw to get a flawless face..

Just nak share dgn anda semua..3 step cara-cara nak make up secara basic ( mcm saya make up utk ke office la...)..the main points is..mcmana nak dptkan wajah yang flawless mcm artis FAzura..

Produk dan step yg saya guna setiap hari utk ke office ialah :

 Step 1 : Foundation Primer With spf15



Sapukan wajah dengan Foundation Primer Mary Kay. (selepas pakai sunprotector atau day solution ya). Most of actress use FP to get a flawless face cos,  bahan-bahan aktif dalam primer ni akan mengurangkan garis2 halus or kekedutan, mengurangkan kesan pori-pori,  parut-parut or cela yang kelihatan pada wajah kita..so selepas pakai liquid foundation dah x nampak dah cela-cela tu lagi.
Selain tu Foundation Primer Mary Kay ni jugak membuatkan kulit kita rasa lebih lembut dan makeup tahan lebih lama. FP adalah berbentuk gel berpaten, bebas minayak dan sangat ringan gitu...

Step 2 : Timewise luminous (for normal to dry skin) liquid foundation  (ivory 3)

Selepas pakai FP, sapukan Timewise liquid foundation pulak. Liquid foundation ni mengandungi Vitamin E dan juga sebatian peptide yang melembutkan, menganjalkan kulit dan sesuai dipakai utk semua peringkat umur..Yang paling best, tekstur die sangat ringan, lembut,  warna cepat blend dengan kulit. So bila pakai muka tak Nampak mcm kita pakai topeng ..just nampak natural sgt..

Step 3 :  Mineral Powder foundation ( ivory 1)

Selepas pakai Liquid foundation...lastly saya touchup make saya dengan Mineral Powder Foundation. Fungsinye adalah untuk mengemaskan lagi liquid foundation yang kita dah pakai tadi, So mineral ni akan bagi kemasan yang lagi tahan lama, lagi flawless n lg natural.

so..sekiranya anda ingin merasai kehebatan 3 produk ini boleh calling2 saya, belum cuba belum tahu..dah cuba mesti akan setia padanya...

5 comments:

  1. Anonymous22 July, 2013

    Dmana stokis hendak mdptkan produk mary kay ni?

    ReplyDelete
  2. produk mary kay x di jual di stokis atau dishopping complex..produk mk boleh di perolehi /di order dariapada mana2 independent beauty consultant mary kay dah telah berdaftar..

    ReplyDelete
  3. Anonymous25 July, 2013

    Klu di kota kinabalu sabah nak hubungi sapa?. Sya nak try produk ni

    ReplyDelete
  4. Anonymous29 July, 2013

    Sya nk bli mcm mna ehh..

    ReplyDelete
  5. assalammualaikum..

    sekiranya anda berminat utk order boleh hubungi saya di talian 0194582016

    ReplyDelete

Beauty With Mary Kay © . Designed by www.ayzzabeauty.blogspot.com/