Rasai kecantikan bersama produk Mary Kay yang dapat membantu menghasilkan kulit muka yang lebih licin, lembut, tegang tanpa pengelupasan. Sekiranya anda ingin mencuba produk Mary Kay, sila hubungi saya (Ayza) di talian 011-59635408 atau email : azaflower@yahoo.com . Rasailah sendiri kehebatan produk Mary Kay...

11 June 2013

Kepentingan Pelembap



Okeylah kali ni saya ingin berkongsi cerita tentang kelebihan memakai pelembap atau orang putih kata ‘moisturizer..’ pada kulit kita. Ada orang cakap kat saya "buat apa pakai pelembab, x pakai pelembap pun tak pe..janji cuci muka je dengan pencuci..”
 
Statement ni salah tau..mana boleh tak pakai pelembab.. dalam sehari kita tetap kena pakai pelembab sekurang-kurangnya 2x sehari tau. Sekali pagi dan sekali malam sebelum tido ye..Asyik cuci muka tapi tak melembabkan kulit pun tak guna. Nanti kulit kita menjadi semakin kering dan hilang lembapan…
 
Memandangkan cuaca kat Malaysia ni agak panas, so perlulah kita pakai pelembap, sunblock yg ada spf tu..tujuannya untuk melindungi kulit kita dari sinaran matahari yang panas tu. Tp ada dikalangan kita yang kata malaslah, rimaslah…nanti melekit2lah..mcm2lah…so alasan mcm tu tidak harus ada pada mereka-mereka yang pentingkan kecantikan.

So..Kalau nak kulit kita licin, lembut, kenalah pakai pelembab hari-hari ye...Kena rajin, Janganlah malas tau…
Saya tahu, ada dikalangan kita memang tak suka dan malas sangat2 nak jaga kulit ni. Leceh kan? Jadi saya sarankan jangan tinggal mencuci dan melembab dalam sehari. Wajib buat untuk dapatkan kulit yang sihat.
 
Pelembab Mary Kay ni memang best tau sebab ia mengandungi vitamin c utk kulit, bila pakai tak rasa pun kulit kita berminyak tau..memang terus serap ke dalam kulit kita sebab tu lama kelamaan kulit kita lembut, bersih dan shining...Kulit pulak makin sihat sebab pelembab ni takde bahan kimia yang merbahaya…100% diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan yang memberi manfaat pada kulit, menyihatkan kulit..ia amat sesuai untuk semua jenis kulit seperti kulit kering, normal, berminyak dan kombinasi..
 
Lepas pakai pelembap bolehlah apply liquid foundation, sheer mineral pressed powder sebab maklumlah kulit dah cantik..
 
 okeylah..itu je nak cerite..Benda yang bagus mestilah nak share dengan kawan2..supaye kawan-kawan diluar sana pun cantik jugak kan.
 
jika anda berminat utk merasai kehebatan pelembap botanical boleh calling saya ye..
 

No comments:

Post a Comment

Beauty With Mary Kay © . Designed by www.ayzzabeauty.blogspot.com/