Rasai kecantikan bersama produk Mary Kay yang dapat membantu menghasilkan kulit muka yang lebih licin, lembut, tegang tanpa pengelupasan. Sekiranya anda ingin mencuba produk Mary Kay, sila hubungi saya (Ayza) di talian 011-59635408 atau email : azaflower@yahoo.com . Rasailah sendiri kehebatan produk Mary Kay...

10 May 2013

Petua Kecantikan dan kesihatan untuk wanitan 30-an..

Jom baca..Petua Kecantikan dan kesihatan untuk wanitan 30-an..

1. Proses penuaan dapat dilambatkan jika kita mengamalkan pemakanan yang seimbang. BAnyakkan makanan berserat tinggi, sayur dan buah-buahan..kurangkan makanan berlemak, minuman yang mengandungi banyak kafein, minuman ringan dan makanan ringan.

2. Apabila umur anda menjangkau 30-an, keanjalan dan kelembapan kulit semakin kurang. Oleh itu penggunaan krim pelembap sangat-sangat diperlukan. Gunalah pelembap yang sesuai dengan kulit muka masing-masing.
Botanical Effect Hydrate ( Moisturizer ) 88ml, RM80


3. Jangan biarkan muka anda banyak terdedah kepada cahaya matahari di dalam jangkamasa yang panjang. Pededahan yang lama bukan saja dapat menggelapkan kulit, ianya juga dapat mengurangka n kelembapan  kulit yang membawa kepada kekeringan  dan naiknya jeragat dimuka. So gunalah sunblok atau sunprotector untuk melindungai kulit ada..
Sun protector Marykay RM120

4. Bersenam mampu meningkatkan keupayaan dan kesihatan. Pastikan anda melakukan senaman ringan setiap hari selepas bangun tidur. Lakukan senaman sekurang-kurangnya 3X seminggu.

5. Kekeringan dan gejala penuaan boleh diperlambatkan dengan meminum banyak air. Ini kerana, air adalah aset penting untuk kesihatan tubuh badan terutamanya kulit muka. Kekurangan jumlah air dalam badan boleh menyebabkan anda mudah diserang pelbagai penyakit. Selain itu, air juga penting untuk proses penghadaman dan penyingkiran toksin dalam tubuh badan..ikut seperti saya amalkan minum air 3-4 liter sehari..



6. Pengambilan vitamin adalah amat  digalakkan untuk wanita 30-an. Kesibukan dengan tugas di pejabat dan dirumah menyebabkan kebanyakan wanita jarang mengamalkan pemakanan seimbang.. maka supplement skin sangat-sangatlah diperlukan dalam kehidupan seharian kita..ikut seperti saya , saya amalkan supplement for skin Shaklee..

http://www.beauty-skin-health.blogspot.com/search/label/Vitamin%20untuk%20Kecantikan%20Kulit

7. Wanita 30-an seelok-eloknya menggunakan makeup yang nipis dan bersederhana..Cuba elakkan dari menggunakan 'foundationi' yang tebal serta lipstik yang merah menyala..Ianya akan membuatkan anda nampak lebih tua dan garang..makeuplah secara sederhana sbb natural looking lebih nice..bila amalkan supplement skin, maka skin akan lebih halus dan memudahkan proses untuk kita makeu natural..

No comments:

Post a Comment

Beauty With Mary Kay © . Designed by www.ayzzabeauty.blogspot.com/