Rasai kecantikan bersama produk Mary Kay yang dapat membantu menghasilkan kulit muka yang lebih licin, lembut, tegang tanpa pengelupasan. Sekiranya anda ingin mencuba produk Mary Kay, sila hubungi saya (Ayza) di talian 011-59635408 atau email : azaflower@yahoo.com . Rasailah sendiri kehebatan produk Mary Kay...

17 October 2012

Facial with Marykay

1. Bersihkan solekan anda dengan menggunakan make-up remover. Elakkan guna minyak baby kerana akan menyebabkan timbul biji minyak d wajah anda.



2. Letakkan cleanser muka 5 titik di wajah anda iaitu dahi,hidung,pipi kiri n kanan dan dagu.

3. Dengan menggunakan 3 jari anda iaitu jari hantu,kelingking dan anak jari utk menggosok secara perlahan-lahan membulat ke atas selama beberapa minit.
Cara ini bertujuan utk mengelakkn wajah anda cepat berkedut.




4. Selepas itu ambil span facial yg berwrna kuning/purple (biasa salon pakai) sapu sisa-sisa pencuci muka di wajah anda. Ini bertujuan utk mbuang segala kotoran dan minyak di wajah anda dgn lebih bersih.



5. Sapu mask ke seluruh wajah anda, kecuali dibahagian kelopak mata dan bibir.Tunggu selama 15 minit sehingga mask kering. Selepas itu celup 3 jari anda di dlm air dan gosok spt mencuci muka.Ini bertujuan utk membuang segala sel kulit mati, white dan blakck head yg menyebabkn wajah anda kelihatan kusam.



6. Bilas wajah anda dgn air dan lap dengan kain kering.


7. Sapukan freshner ke seluruh wajah anda


8. Letakkan day solution/ day moisturizer di 5 titik di wajah anda dan sapu secara nipis ke seluruh wajah anda. Ini sgt penting utk mengelakkan kulit daripada kering, cepat berkedut dan naiknya jeragat pada kulit muka anda.





9. Hasilnya...anda akan mendapat kulit muka yang bersih selepas dicuci dan pakai masker dengan betul..



No comments:

Post a Comment

Beauty With Mary Kay © . Designed by www.ayzzabeauty.blogspot.com/